0
נגישות

כתיבה עסקית

בתהליך כתיבת תוכן באתר אינטרנט, חשוב מאוד שתזכרו, שאותו תוכן אמור גם לשמש את גולשי האינטרנט וקהל הקוראים ולא רק את מנועי החיפוש. מנועי החיפוש דוגמים את התכנים המופיעים בדפי האינטרנט בכל האתרים ברשת ומנתחים את רלוונטיות התוכן לגולשי האינטרנט. ככל שאתר אינטרנט מוצא חן יותר בעיני גולשי הרשת, הוא מוצא חן יותר גם בעיני מנועי החיפוש. זה בד"כ נכון, אבל למרות זאת, יש גם מספר קריטריונים שיש להתחשב בהם. חייבים לשלב את המאפיינים בתוך תהליך כתיבת התוכן בצורה הנכונה כדי לקבל אופטימיזציה מקסימאלית של התוכן.

כתיבת תוכן רלוונטי ללקוח והצגת תכנים ברמת כתיבה של מומחה תוכן באתר האינטרנט, יכולה לרכוש אמינות בצד גולשי רשת האינטרנט. דבר אשר יכול לעלות את מכירות האתר ואת התעבורה של האתר. כתיבת תוכן היוצרת עניין רב, תגדיל את הישארותם של הגולשים באתר האינטרנט, דבר אשר גורם למנועי החיפוש להבין שמדובר בתוכן איכותי ורלוונטי לגולשים.

כתיבת תוכן יכולה לסייע בהעלאת התעבורה לאתר האינטרנט. תוכן איכותי ורלוונטי לגולשים באינטרנט יזכה לשיתוף עבור כלל המכרים של הגולשים, יפורסם באתרי אינטרנט בעלי תחום פעולה דומה ו/או באתרי מאמרים תחת נושאים בתחום ו/או בבלוגים רלוונטיים. בכל אחד מאותם דרכי פרסום תוכל להתווסף הפניה ובכך תשיגו גולשים נוספים.

במהלך קיומו של האתר, מומלץ לכם לבצע חידושים ועדכונים לתכנים הישנים שבאתר במידת הצורך ובאופן שוטף. מנוע החיפוש של גוגל יודע לזהות זמן פרסום של תוכן. חוסר עדכונים של התכנים באתר אחת לתקופה, יכול להשפיע על גוגל מבחינת מדד הפעילות של אתר האינטרנט. חוסר פעילות מצד האתר יכול להתפרש כחוסר ברלוונטיות אשר יפגע במיקום בתוצאות החיפוש של אותו אתר.

חלק מהמאפיינים של מבנה התוכן

כותרות - לכל דף אינטרנט נדרשת כותרת ראשית הכוללת מלל בלבד, לאותה כותרת יכולה להיות כותרת משנית ולאותה כותרת יכולה להיות כותרת פנימית. כדאי שיופיע באותן כותרות תיאור ממוקד לגבי התוכן הכתוב.

מלל - בכל כתיבת תוכן כדאי לכם לשים לב לכמות הופעת מילות המפתח באותו התוכן. אחוז הופעת מילות המפתח לא צריך להיות גבוהה וזה כולל גם מילות מפתח נרדפות. הרחבה והתמקדות בתוכן עצמו, יכולה להעניק דירוג גבוה יותר לאותו דף אינטרנט במנועי החיפוש. הדגשות מילות המפתח ומילות המפתח הנרדפות הכוללים קו תחתון או עיבוי הטקסט (Bold) מצביעים למנועי החיפוש על מילות המפתח הרלוונטיות לתוכן עצמו.

תמונות - מומלץ לשלב בכל תוכן הכולל תמונות, את מאפיין התגית ALT המתאר את תוכן התמונה. יש דפדפנים, או הגדרות שחוסמות הופעה של תמונות ואז רק הטקסט שמתאר את התמונה מוצג במקומה. כמו כן, כאשר המשתמש עובר במעבר עכבר על התמונה הוא יראה את התיאור שרשמתם. בנוסף מנועי החיפוש יוכלו גם לייחס רלוונטיות לתמונה ע"פ התיאור שלה.

סרגל כלים - מנוע החיפוש גוגל סורק את אתרי האינטרנט בעזרת מספר רובוטים אוטומטיים. עבודתם מתבצעת על ידי מעבר בין קישורים הנמצאים באתר כולו החל מהדף הראשי ועד לרמות הנמוכות ביותר של האתר. יש צורך שיהיה קיים מסלול מהדף הראשי ועד לכל אחד מהדפים באתר שאתם רוצים שיקלטו במנוע החיפוש, אחרת ייתכן וגוגל לא יוכל להגיע אליהם ולסרוק את אותם דפים שאין אליהם מסלול של קישורים מהדף הראשי דרך דפי המשנה וכך הלאה. אלא אם יש קישורים ממקורות אחרים, כמו מאתרים אחרים.

התמקדות במילות מפתח הכוללות שגיאות כתיב, יכולה בקלות לגרום להופעה בתוצאות הראשונות של מנוע החיפוש גוגל. הרבה גולשים עושים טעויות כתיב כתוצאה ממהירות הקלדה או בלבול, אך למרות שתוכלו להרוויח את אותם הגולשים, גולשי האינטרנט יכולים לקבל את הרושם שהאתר שלכם לא מקצועי ולא מושקע וכתוצאה מכך, תעבורת האתר תרד ותקטן בטווח הארוך. המטרה בכתיבת תוכן הינה מעבר של גולשי רשת האינטרנט מהמתחרים, כאשר היום יש תחרות כמעט בכל ביטוי, לאתר האינטרנט שברצונכם לקדם. כמו בכל תהליך או שיטה של שיווק ופרסום ברשת האינטרנט גם פה נדרשת עבודה וביצוע תהליך חוקי של קידום אתרים ללא שימוש בניסיון לרמאות ובעבודה קשה ואיכותית המביאה תוצאות לאורך טווח.